resep masakan indonesia

recept pojok game jual obral berita bola delicious recipe resep masakan indonesia resep masakan indonesia Adi Sucipto News and Entertainment

MedicHub

| | Tipareste pagina Trimite prin email Trimite prin Yahoo Messenger

Revenirea lui Brâncuși

Autor: Dr. Raluca BULEA | 5 Ianuarie 2018
     În urmă cu aproape o lună, Moș Nicolae făcea un dar însemnat iubitorilor de cultură, mai ales celor pasionați de arta românească modernă. La Muzeul Național de Artă al României (MNAR) se redeschidea pentru circuitul obișnuit – în cadrul Galeriei de artă românească modernă – sala „Constantin Brâncuși”.
     Numărul mare de evenimente din acea perioadă – unele triste, altele pline de veselie –, au estompat puțin acest moment cultural important, care înseamnă că publicul larg se poate bucura din nou, după un an de absență, de câteva opere importante ale sculptorului român din perioada sa de formare și de tranziție. Printre acestea se numără și bine cunoscuta
Publicitate
și intens mediatizata lucrare „Cumințenia pământului”, care se află în custodia muzeului, cu acordul proprietarilor, printr-un contract încheiat cu Ministerul Culturii.
     Această reintegrare a sălii „Brâncuși” în circuitul de vizitare a fost un foarte bun prilej pentru specialiștii de la MNAR și colaboratorii lor să reamenajeze complet spațiul expozițional în așa fel încât să pună mai bine în valoare cele 14 opere expuse și, în același timp, să facă mai accesibile informațiile despre artist și creațiile sale. Intrând în sala reamenajată am avut o senzație de déjà vu, căci atmosfera aduce mult cu cea a spațiului dedicat lui Brâncuși la Centrul Pompidou din Paris.
     Un element suplimentar de noutate este reprezentat de expunerea, pentru prima dată, a unui desen al maestrului, un „Nud” feminin (1924), din colecția Cabinetului de gravură și desen al MNAR. Din motive legate de conservare și microclimat, acesta va fi prezentat publicului doar pentru perioade scurte de timp, câte trei luni în fiecare an.
     Majoritatea creațiilor expuse – între care se găsește și o schiță de portret a generalului doctor Carol Davila –, datează din perioada 1902–1910. Activitatea ulterioară a maestrului Brâncuși este reprezentată doar de macheta Porții sărutului (1935) și de un scaun (1938), asemeni celor ce înconjoară „Masa tăcerii” de la Târgu Jiu.
     Toți vizitatorii MNAR sunt acum invitați să treacă pragul sălii „Brâncuși”, pentru a pătrunde astfel în universul de creație al acestui mare artist.
 
Articole in legatura
Nu exista articole in legatura.
Autori in legatura
Nu exista articole in legatura.
 
Galerii foto in legatura
Nu exista galerie asociata acestui articol.
Fisiere la download
Nu exista fisiere disponibile pentru download.
 

 
Viaţa Medicală