resep masakan indonesia

recept pojok game jual obral berita bola delicious recipe resep masakan indonesia resep masakan indonesia Adi Sucipto News and Entertainment

MedicHub

| | Tipareste pagina Trimite prin email Trimite prin Yahoo Messenger

Visul din oraș

Autor: Dr. Raluca BULEA | 24 Noiembrie 2017
     În realitatea contemporană, pentru cei mai mulți dintre noi „acasă” desemnează un spațiu care aparține sau este foarte apropiat de peisajul urban. Verdele vegetației, spațiile ample, albastrul cerului, mirosul de pământ reavăn sau interacțiunea cu alte viețuitoare în afara animalelor de companie ne sunt din ce în ce mai îndepărtate și în pericol de a deveni concepte abstracte. Ritmul trepidant al vieții ne lasă prea puțin timp pentru a descoperi alte orizonturi, alte condiții. Atunci când totul devine prea încărcat și apăsător, nu avem altă opțiune decât să ne folosim creativitatea pentru a evada din rutină, fără să ne deplasăm fizic prea mult.
     Aceasta este invitația și deopotrivă provocarea pe care Delegația generală Valonia-Bruxelles de la București ne-o lansează în sălile Kretzulescu ale Muzeului Național de Artă al României (MNAR), cu ocazia proiectului expozițional de toamnă cu care ne-a obișnuit în ultimii ani. Instituția invitată din partea comunității francofone din Belgia este pentru a doua oară consecutiv Centrul Gravurii și al Imaginii imprimate din La Louvière. De această dată, ea ne aduce în atenție o expoziție deosebită, cu lucrări semnate de șapte artiști contemporani. Expoziția intitulată „Un vis locuit (Un rêve habité)va fi deschisă publicului larg până la data de 28 ianuarie 2018.
     Traseul prin vis este deschis de gravurile monocrome sau colorate ale lui François Schuiten, care alătură elemente reale și situații neverosimile (cum este arborele viguros din mijlocul Senatului Belgiei), sau detalii arhitectonice, care își găsesc originea în secole diferite. Mai departe, lucrările din seria „Orașe întunecate” ne oferă câteva repere recognoscibile ale arhitecturii recente din Bruxelles, dar intervenția creativității artistului ne determină să reflectăm la modul
Publicitate
în care aceste masive construcții moderne reușesc să strivească clădirile mai mici și mai vechi din vecinătate, atunci când amplasarea lor nu s-a făcut în cadrul cel mai potrivit.
    Ilustrator și totodată arhitect, Luc Schuiten ne propune, aproape în joacă, prin antologia „O stradă de la 1850 la 2150”, reprezentarea unei străzi imaginare, recreată la fiecare jumătate de veac, pornind de la ceea ce știm deja și încercând să facă previziuni de viitor. Este interesantă trecerea de la istorie la SF și viziunea sa asupra metamorfozei suferite deja de peisajul urban. Un element constant de stabilitate este reprezentat de o clădire care dăinuie în toate cele opt ilustrații.
    Pol Bury s-a remarcat, după afilierea la grupul COBRA, prin promovarea unei noi modalități de expresie artistică, pe care a definit-o artă cinetică și cu ajutorul căreia a încercat să redea impresia de mișcare unor elemente, prin definiție statice. Un exemplu al viziunii sale personale asupra turnului Eiffel și a celui din Montparnasse, ne prezintă imagini spiralate, torsionate ale celebrelor construcții pariziene. În același timp, multiplele reprezentări ale Statuii Libertății de la New York, cu variate tușe de culoare, ne creează senzația de neclaritate, de parcă am vedea totul în timp ce ne învârtim cu mare viteză într-un carusel. Tot de inspirație americană sunt și gravurile lui Thierry Wessel, care ne înfățișează frenezia orașelor de peste ocean prin suprapunerea bogat colorată a unor elemente decorative aparent disparate, ca și cele ale lui Luc Van Malderen, care a fost fascinat de zgârie-norii primei jumătăți a secolului XX. Tușa lui personală, ce îmbină realul și imaginarul, stă în proiectarea acestor construcții cu valoare de simbol, scoase din contextul lor urban, pe un fond pastelat ce ne trimite cu gândul la culorile curcubeului.
     Gravurile semnate de Thierry Lenoir scot la iveală înstrăinarea în care trăim. Deși împărțim același imobil, vagon de tren sau de metrou, rămânem cantonați în propria carapace, astfel că nici măcar nu încercăm să îi cunoaștem sau să interacționăm cu cei de lângă noi.
     Parcursul expozițional este încheiat într-o notă mai lejeră cu câteva scene de interior urban, lucrări care valorifică jocul între umbre și lumină și ne amintesc de fotografiile interbelice. Aceasta este de altfel una dintre temele favorite ale singurei artiste prezente în selecție, Anne Dykmans. Pentru aprofundarea subiectelor de pe simeze, MNAR în colaborare cu Delegația generală Valonia-Bruxelles și cu specialiști în domeniul arhitecturii, organizează periodic și ateliere pentru copii și adolescenți, la care publicul larg este binevenit.

 

 
 
Articole in legatura
Nu exista articole in legatura.
Autori in legatura
Nu exista articole in legatura.
 
Galerii foto in legatura
Nu exista galerie asociata acestui articol.
Fisiere la download
Nu exista fisiere disponibile pentru download.
 

 
Viaţa Medicală