resep masakan indonesia

recept pojok game jual obral berita bola delicious recipe resep masakan indonesia resep masakan indonesia Adi Sucipto News and Entertainment


| | Tipareste pagina Trimite prin email Trimite prin Yahoo Messenger

Uzatul fes al interesului

Autor: Paula ROMANESCU | 1 Septembrie 2017
     Cea mai recentă piesă de teatru semnată, regizată și jucată de Rodica Popescu-Bitănescu, actrița Naționalului bucureștean, a avut premiera la 10 iunie, la sala Teatrelli de la CREART din Capitală. Titlul acesteia – o zicală și o avertizare în același timp – Interesul poartă fesul.
     Alături de interpreta-star, pe scenă mai apar Iuliana Călinescu (dublată de Irina Cărămizaru), în rolul prietenei confidente, care nu ezită să fure logodnicul mai naivei sale colege, Ioana Mărcoiu (care se achită cu grație de rolul ingrat), din dorința de a se convinge dacă masculul disputat chiar este așa de grozav la gimnastica amoroasă cum îi fusese lăudat de oficială.
     Ștefana Ionescu Dârzeu este foarte convingătoare în rolul cochetei sigură pe ea și nu prea, care urmărește detronarea primadonei și nu se dă în lături de la niciun matrapazlâc. Lingușitoare și perfidă, mereu cu bârfele la purtător, diveta vrea să-i ia locul maestrei. Aceasta din urma este bine ancorată în statutul ei de stea de pe cerul scenei, plină de șarm și ironică atât cât îi stă bine unei intelectuale căreia cartea nu i-a rămas străină. Răzvan Hâncu joacă rolul colegului-camarad, cu un IQ la nivel de avarie, oricând disponibil pentru o scurtă aventură. Fiecare-n parte realizează partituri distincte credibile și, în ansamblu, o perfectă armonizare a jocului.
     Scenografia semnată Alexandra Panaite este foarte adecvată în economia spectacolului: câteva costume de scenă atârnate pe un suport de metal sugerează că ne-am afla în cabina divei, suficient de mare cât să se poată face acolo și repetițiile pentru spectacolul la care asistăm noi, marele public, instalat ca la cafenea, cu un pahar, ceașcă sau butelcuță în față, dar fără țigară. Acordurile muzicale de excepție sunt alese din marea muzică, fiind menite parcă să adauge un strop de eleganță culturii spectatorului manelizat și năucit de urletele entuziaste ale faunei bufone din cluburile de fițe.
    Să nu
Publicitate
vă așteptați cumva la o abordare umoristică a vieții politice din România noastră! Universul abordat de actrița-regizoare-dramaturg Rodica Popescu-Bitănescu este cel familiar sieși: teatrul, fața nevăzută a lumii fascinante căreia noi, spectatorii, în dorința de a evada din universul strâmt și cenușiu care ne jalonează goana trudnică după pâinea cea de toate zilele, nu-i cunoaștem decât vraja. Cum arată lumea aceea a culiselor, a repetițiilor, a intrigilor deloc teatrale, a trădărilor, a invidiilor, a inocenței, a ignoranței? Cât de crâncenă este lupta pentru acapararea „fesului” – aureolă neagră pe fruntea opacă a blestematului interes?
     Actrița-regizor dă viață textului – o fulgurare de replici din care se desprind o multitudine de aspecte cu al lor comic de situație: inconsistența intelectuală a tinerei generații de actori, sau superficialitatea endemică în trăirea sentimentului iubirii. Asistăm la vulgarizarea noțiunii de prietenie, logodnă, camaraderie, totul pus sub semnul „corectitudinii politice”, care a dat anormalității gir de normalitate și imoralității parfum de corectitudine morală.
     Trimiterile la nume de actori emblematici ai teatrului românesc sunt tot atâtea forme de omagiere a unor umbre dragi care au dat strălucire scenei românești și, în același timp, o lecție pentru tinerii actori de a se dărui artei cu toată ființa lor. Dar cum s-o facă, bieții de ei, în zilele noastre când, „remunerația după buget” îi obligă să alerge din promo-n promo, extaziindu-se teatral pentru vreo miraculoasă pastă de dinți.
      În limbajul tinerilor se strecoară doar lucruri comune, clișee verbale dintr-o sărăcuță zestre lingvistică, trăire la cote mărunțele, interese schimbătoare dar bine ancorate la legea dură a lui primum vivere. Tinerețea, valuta forte prin care starletele se aștern covor (uneori stivă) în fața „zeilor” de mucava (puși sus pe criterii politice), de la care așteaptă vreun rol mai răsărit, se epuizează repede, viața trece, fesul interesului devine tot mai pirpiriu.
     Dialogurile nu strălucesc prin profunzime. Și de ce-ar străluci? Lumea care ni se prezintă nu-i deloc luminoasă. Ba dimpotrivă, pare bolnavă nu de prea mult suflet, ci de puținătatea acestuia.
     „Interesul poartă fesul” este o comedie ușoară ca fulgu-n zbor, spumoasă ca șampania și tot ca ea de plăcută, dacă nu am uitat că doar prin râs mai putem veșteji moravurile de un verde crud. Și totuși ei, actorii, știu și simt și sunt încredințați că pentru ei viața „nu trece trecând anii, ci trecând rolurile”. Este mesajul pe care autoarea, Rodica Popescu-Bitănescu ni-l transmite de la rampă, prin rostirea actriței care poartă același nume. Ce frumoasă este lumea văzută a teatrului!
 
Articole in legatura
Nu exista articole in legatura.
Autori in legatura
Nu exista articole in legatura.
 
Galerii foto in legatura
Nu exista galerie asociata acestui articol.
Fisiere la download
Nu exista fisiere disponibile pentru download.
 

 
Viaţa Medicală