resep masakan indonesia

recept pojok game jual obral berita bola delicious recipe resep masakan indonesia resep masakan indonesia Adi Sucipto News and Entertainment

MedicHub

| | Tipareste pagina Trimite prin email Trimite prin Yahoo Messenger

Comunicarea veștilor foarte proaste

Autor: Dr. Nicolae-Iordache IORDACHE | 14 Iulie 2017

(Po-)vestea 1

 

     La comandantul unei garnizoane vine o telegramă de informare despre părinții soldatului S., care au murit într-un accident. Comandantul nu avea chef să se încarce sufletește cu comunicarea către soldat a unei vești potențial devastatoare pentru acesta din urmă, așa că deleagă sarcina șefului de stat major, cu recomandarea ca acesta să nu fie abrupt în comunicare și să tatoneze terenul întâi, mai pe ocolite. La rândul lui, nici șeful de stat major nu prea avea chef să comunice direct cu soldatul și deleagă mai departe sarcina, păstrând și recomandarea șefului său. În cele din urmă, sarcina ajunge, din ofițer în ofițer, la caporalul C., care chiar nu mai avea cui să delege și decide că se va implica direct cu respectarea recomandărilor de a nu fi abrupt și a o spune mai pe ocolite. Strânge caporalul trupa și începe:
     „Grupă, v-aliniați! Grupă, drepți! Grupă, ascultă comanda la mine! Toți cei care au părinți, un pas înainte! Soldat S., stai pe loc!”

 

(Po-)vestea 2

 

     (La telefon) „– Bună seara, sunt doctorița D. de la spitalul F.
     – Vă ascult.
     – Îmi pare rău să vă spun că... (pauză) Sunteți domnul I.?
     – Da.
     – Am sunat să vă anunț că domnul V. a decedat acum o oră.
     – Păi acum o oră soția mea era la spital cu el și era în regulă. (În realitate, se despărțiseră cu 70 de minute în urmă.)
     – La ora 18:20 a încetat d
Publicitate
in viață (ceea ce, de fapt, era cu doar 20 de minute în urmă). Mergeți mâine la morgă! Bună seara!”

 

Discuție

 

     Prin ce se aseamănă cele două povești? Sunt două situații în care protagoniștii aveau de comunicat o veste cu un așteptat impact emoțional negativ major. Și, în ambele cazuri, modalitatea în care situația a fost administrată a fost jalnică.
     Prin ce se deosebesc cele două povești? Prima este un banc, poate chiar l-ați mai auzit. Cea de-a doua este cât se poate de reală și recentă. Domnul I. sunt eu, iar domnul V. a fost, până vineri, socrul meu. Doctorița D. habar nu am cine este, nu i-am reținut numele, probabil medicul de gardă de pe secția unde bolnavul fusese transferat cu trei-patru ore în urmă din terapia intensivă. Probabil când voi reveni la gânduri mai bune, poate că voi suna pe numărul de telefon de la care am fost anunțat.
     În momentul în care m-a sunat, eram la volan. Norocul meu a fost că, pe de o parte, mă așteptam la o asemenea veste, iar, pe de alta, am fost cumva tăbăcit de viață cu mai multe astfel de situații. Dar, pentru soția mea și pentru soacra mea, în ciuda faptului că știau la ce să se aștepte, a fost o altă poveste. Chiar dacă mi-am dat silința să le comunic între patru ochi vestea, în mediu familiar și pe rând, reacțiile lor au fost dincolo de ce m-aș fi așteptat și foarte necontrolate. Mă întreb ce s-ar fi putut întâmpla dacă la volan ar fi fost una dintre ele în locul meu și ar fi primit telefonul de la această doamnă doctor.
     Pentru moment, gustul amar, decența și respectul pentru cititorii acestui săptămânal mă fac să nu spun tot ce-mi trece prin minte și suflet despre medicii care aleg să se comporte așa în astfel de cazuri. Voi reveni în curând, în memoria socrului meu, cu câteva idei de a administra mai inspirat și în siguranță pentru familie și terți astfel de situații emoțional devastatoare.

 

Când prădătorul devine pradă. Morala

 

     Dacă internați pe cineva sau ajunge la spital în stare critică, lăsați numărul de contact al cuiva care nu e chiar așa de slab de înger.

 
Articole in legatura
Nu exista articole in legatura.
Autori in legatura
Nu exista articole in legatura.
 
Galerii foto in legatura
Nu exista galerie asociata acestui articol.
Fisiere la download
Nu exista fisiere disponibile pentru download.
 

 
Viaţa Medicală