resep masakan indonesia

recept pojok game jual obral berita bola delicious recipe resep masakan indonesia resep masakan indonesia Adi Sucipto News and Entertainment


| | Tipareste pagina Trimite prin email Trimite prin Yahoo Messenger

Comunicare și eficiență

Autor: Prof. dr. Radu Septimiu CÂMPIAN | 12 Mai 2017
     Medicina dentară este o profesie cu caracter liberal, ceea ce se reflectă în piața de servicii medicale stomatologice. Peste 90% din medicii dentiști lucrează în mediul privat, două treimi dintre ei chiar în propriile cabinete. În acest context, problemele de comunicare sunt inerente. Profesia de medic este cu impact social major, mai ales pentru medicii dentiști, pentru că ei lucrează cu pacienții în mod nemijlocit. Majoritatea stomatologilor lucrează singuri. La zece medici există șapte cabinete. Viața medicului dentist este încorsetată într-o lume aparte în care epicentrul este cabinetul propriu, iar interferențele cu exteriorul sunt limitate prin natura izolată a exercițiului profesional. Fluxul de informații este condiționat de aceste constrângeri. Într-o lume asaltată de sisteme de comunicații, medicul dentist interferează în mod particular cu aceste sisteme.
     Când vorbim de comunicare, în cazul medicilor dentiști aceasta este: profesional-administrativă, profesional-științifică și profesional-aplicativă. Prima formă ține de zona informării asupra normelor și obligațiilor administrative care decurg din legislație, a doua de educația medicală continuă și perfecționarea profesională, iar cea de-a treia constă în comunicarea medicului cu consumatorii de servicii medicale, cu pacienții. Acest ultim aspect este singurul care se derulează în incinta cabinetului. Fiecare dintre cele trei direcții de comunicare are o importanță aparte. În prezenta abordare tematică mă voi referi la primul domeniu, cel al comunicării administrative.
     Respectarea legislației este inalienabil condiționată de cunoașterea acesteia. Or, informarea asupra actelor normative și a modificării lor frecvente îi revine în mod curent fiecărui medic. În plus, explicarea unor norme sau texte legislative este necesară pentru că unele prevederi au ambiguități sau nu sunt explicit dedicate medicinii dentare. În astfel de momente intervine cu sprijin autoritatea profesională. Interesul și efortul de informare personală din partea medicilor
Publicitate
se menține la un nivel ridicat, dar este totuși variabil. La fel de imprevizibilă poate fi și aplicarea promptă. Consecințele unui astfel de comportament sunt reflectate de siguranța actului medical, satisfacția pacienților și de confortul psihic și financiar al medicului. Aceste aspecte sunt reflectate indirect de nivelul de încredere al populației în prestația profesională a medicului și în prestigiul acestuia. În acest context, se poate afirma cu convingere că medicii dentiști, dar și sistemul sanitar sunt un reper al încrederii pacienților.
     Conform unui studiu realizat recent de Institutul Român pentru Evaluare și Strategie (IRES) și publicat în revista „Sinteza” nr. 39/2017, medicii specialiști se află pe locul al doilea în topul încrederii populației în categorii profesionale, cu 76% (pe primul loc se află pompierii, cu 91%). Sistemul sanitar, fiind bulversat de reglementări controversate cu efecte neplăcute asupra populației, are un grad de încredere care îl plasează pe locul trei, cu doar 50% din opțiuni, aspect relevat de asemenea de studiul amintit mai sus.
     Nu putem eluda efectul legislației asupra practicii medicale, dacă plecăm de la premisa că serviciile medicale sunt oferite în baza unor reglementări legislative ferme. Dar putem aprecia că efortul medicilor de a fi în cât mai mare măsură performanți în relațiile cu pacienții este notabil și conferă acel plus de încredere de peste 25%. Și totuși, medicii sunt blamați pe nedrept de prea multe ori! Același studiu arată că tinerii sunt mai rezervați în a avea încredere în mass-media.
     Medicii dentiști manifestă o deschidere și o empatie deosebite pentru nevoile pacienților lor. Colegiul Medicilor Dentiști din România (CMDR) susține în permanență nevoile de informare și comunicare ale membrilor săi, convinși că aceste eforturi se reflectă în final asupra populației. Este nevoie însă și de o deschidere și empatie similare din partea autorităților în elaborarea sau corectarea unor acte legislative care au implicații nemijlocite asupra medicinii dentare.
     Este remarcabil că în consultările și dezbaterile desfășurate în forurile decizionale ale CMDR medicii stomatologi acordă prioritate și atenție deosebită impactului pe care actele normative le au sau le pot avea asupra consumatorilor de servicii medicale stomatologice. La nivelul colegiilor teritoriale sunt derulate activități informative tematice asupra legislației, venind astfel în sprijinul medicilor. De asemenea, sunt identificate teme și argumente care să fundamenteze inițiative de ordin legislativ și normativ. În acest context, sunt binevenite și așteptate opiniile asociațiilor pacienților sau ale pacienților în nume personal. Din acest punct de vedere, comunicarea administrativă capătă conexiuni cu comunicarea medicului cu pacienții și creează premisa unei eficiențe sporite a acestor activități.
 
Articole in legatura
Nu exista articole in legatura.
Autori in legatura
Nu exista articole in legatura.
 
Galerii foto in legatura
Nu exista galerie asociata acestui articol.
Fisiere la download
Nu exista fisiere disponibile pentru download.
 

 
Viaţa Medicală