resep masakan indonesia

recept pojok game jual obral berita bola delicious recipe resep masakan indonesia resep masakan indonesia Adi Sucipto News and Entertainment

MedicHub

| | Tipareste pagina Trimite prin email Trimite prin Yahoo Messenger

„Cea mai mare siguranță”

Autori: Dr. Cătălina PANAITESCU , Dr. Raluca Dana ZOIŢANU , Dr. Cătălin PETRENCIC | 21 Aprilie 2017
     În urmă cu aproximativ o lună, mai mulți dintre noi am primit prin poșta electronică un mesaj care ne aducea la cunoștință că ni se pune la dispoziție un serviciu de asistență pentru cazul în care întâmpinăm dificultăți la „operarea aplicațiilor folosite la raportarea serviciilor medicale către Casa Națională de Asigurări de Sănătate (CNAS), transmiterea către aceasta a solicitărilor privind soluționarea erorilor mai complexe, cum ar fi erori în baza de date a CNAS sau erori în aplicație și verificarea raportărilor lunare către CNAS înainte de a fi transmise, astfel încât probabilitatea de a fi returnate fără compensare să fie minimă”. Performanțele negative – de-acum binecunoscute – ale sistemului informatic pus la dispoziție gratuit de CNAS ne-a obligat demult să achiziționăm un program de cabinet destul de costisitor, care se achită mai mult decât onorabil de toate cele menționate mai sus și altele în plus.
     În paragraful următor însă, autorii ofertei menționează că „echipa noastră a dezvoltat platforma SIUI, iar aplicația dezvoltată de noi este aplicația de raportare a serviciilor medicale care oferă cea mai mare siguranță” (sublinierea le aparține). Primul gând care ne-a venit în minte, atunci când am citit acest paragraf, a fost acela că, în sfârșit, CNAS face un gest de normalitate și renunță la încrâncenarea cu care luni de zile a ripostat sesizărilor de nefuncționalitate a sistemului venite din partea furnizorilor de servicii medicale aflați în relație contractuală cu ea, hotărându-se acum să ofere, compensator, un sprijin pentru descâlcirea măcar a unora dintre încurcăturile generate de sistemul infor
Publicitate
matic și anume cele legate de raportare. Aici intră, în cazul medicilor de familie, nu numai raportarea serviciilor medicale, ci și mișcarea asiguraților pe listele de capitație, cu tot ce presupune ea: înscrierea nou-născuților, dovedirea și actualizarea categoriei de asigurat și altele, mari generatoare de probleme prin întârzierea sau lipsa aducerii la zi a informațiilor.
     Curioși, am accesat linkul pus la dispoziție pentru detalii suplimentare și am ajuns pe pagina de internet creată special pentru acest lucru de una din cele două companii componente ale consorțiului al cărui client a devenit CNAS în 2003, pentru dezvoltarea și implementarea Sistemului Informatic Unic Integrat (SIUI). Într-un grafic realizat sub forma unui termometru pot fi consultate etapele parcursului străbătut până în 2016, în care autorii văd, probabil, un șir de succese, în timp ce pentru beneficiarii direcți ai sistemului informatic menționat (profesioniști ai sistemului de sănătate și pacienți deopotrivă) fiecare „grad” de acolo amintește de câte o disfuncționalitate a unui SIUI bolnav. 
     Cutreierând în continuare pe pagina de internet menționată, la rubrica „Contact” aflăm că „vă pune la dispoziție” înseamnă de fapt posibilitatea de a „achiziționa pachetul de servicii de asistență tehnică”, ofertele de preț urmând a fi „discutate în prealabil și personalizate pentru fiecare client în parte”. Am ajuns astfel la un aspect care ne cam derutează: cum este posibil ca termenii contractului semnat de CNAS cu firmele partenere să permită ca, după expirarea acestuia, una dintre ele să poată câștiga bani de pe urma viciilor de funcționare a unui program la ale cărui dezvoltare și implementare a participat?! Cum se justifică faptul că acea firmă – fără niciun fel de responsabilitate juridică sau măcar socială corporativă – vrea acum bani de la furnizorii victime ale produsului făcut de ea pentru CNAS? Ne întrebăm: cum ar fi în Japonia, Germania sau SUA, unde o firmă producătoare de softuri pentru mașini ar livra fabricantului produse cu erori sau incomplete și ar veni apoi să întrebe utilizatorii: „Softul pe care l-am făcut are defecțiuni la frânare, ABS sau direcție. Dacă vreți să mergeți cu mașina în bune condiții, noi vă putem acorda asistență de specialitate, contra unei sume lunare de n dolari”?! Oare nu sesizează nimeni anomalia?

 


 

 

Medicii de familie, dar și cei de alte specialități, interesați să publice la această rubrică sunt invitați să ne scrie la adresa inprimalinie@viata-medicala.ro

 
Articole in legatura
Nu exista articole in legatura.
Autori in legatura
Nu exista articole in legatura.
 
Galerii foto in legatura
Nu exista galerie asociata acestui articol.
Fisiere la download
Nu exista fisiere disponibile pentru download.
 

 
Viaţa Medicală